اگر در کسب و کارهای خدماتی و مشاورهایی هستید، حتماً درباره پروپوزال (RFP: Requests for Proposal) شنیدهاید. اگر یک طراح سایت باشید ممکن است ماهانه صدها RFP از سرتاسر جهان دریافت کنید، که از شما درخواست طراحی سایت ادارهای، سازمانی یا هر نمونه RFP طراحی سایت دیگر شود.
برخی از این RFPها دقیق هستند و تمام اطلاعاتی را که برای ارائه متقابل پروپوزال و ارزیابیهای فنی و مالی لازم است به شما توضیح میدهند و برخی هم نه، به روز بودن در تکنولوژی که هر لحظه در حال تغییر است یک کار تمام وقت است، برای همین است که سفارشدهندگان وب سایت همیشه به دنبال حرفهاییهای این رشته هستند.
اما نوشتن یک RFP میتواند کار دشواری باشد، برای همین ما سعی میکنیم با ارائه یک نمونه و توضیح بخشهای آن به شما کمک کنیم تا با کمترین زمان آن را تهیه کنید. اما قبل از هرکاری باید به این که RFP چیست و چه مزیتهایی دارد بپردازیم.
- ۰۲/۰۱/۳۰